Stowarzyszenie Dyrektorów i  Prezesów Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej Stowarzyszenie Dyrektorów i  Prezesów Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej
Strona Główna
Strona Główna
Kontakt
Kontakt


szukaj
Do obejrzenia tej strony wymagany jest zainstalowany Flash Player w wersji 6.0 lub nowszej oraz właczona obsługa Java Script. Wydaje się, że jedna z tych technologii nie jest dostępna w Twojej przeglądarce.
Włącz obsługę Java Script lub
kliknij tutaj aby zainstalować plug-in Flash Player.

Aktualności

2017-09-01

Nowelizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 20 lipca 2017

Uprzejmie informuję, że w dniu 20 lipca 2017 r. uchwalona została nowelizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami, w której przewidziano szereg zmian dotyczących działalności zawodowej w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami, w tym szczególnie istotnych i oczekiwanych przez środowisko zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości. Ustawa została opublikowana w Dzienniku Ustaw z dnia 8 sierpnia 2017 r. pod poz. 1509. Nowe przepisy zaczną obowiązywać co do zasady od dnia 1 września 2017 r.

więcej »

2015-06-11

Gminy walczą o państwowe dopłaty na budownictwo socjalne

Wartość wniosków złożonych przez samorządy do państwowego banku BGK na dopłaty do budownictwa socjalnego już przekroczyła zarezerwowaną pulę 63 mln zł.

więcej »

2015-01-20

Rewitalizacja będzie kolejnym zadaniem własnym gmin

Jak podaje Serwis Samorządowy PAP rewitalizacja będzie kolejnym zadaniem własnym gmin - przewiduje projekt założeń ustawy o rewitalizacji przygotowany przez MIR.

więcej »

2014-06-05

Wystapienie Rzecznika Praw Obywatelskich ws. lokali komunalnych

Rzecznik Praw Obywatelskich sygnalizuje w wystąpieniu problem dotyczący zasadności pozostawania w obrocie prawnym uregulowania zawartego w ustawie o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, nakładającego na gminy obowiązek określenia w uchwale dotyczącej zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy również zasad wynajmowania lokali mieszkalnych o powierzchni powyżej 80 metrów kwadratowych.

więcej »

 
65-120 Zielona Góra,
ul. Zjednoczenia 110
tel. (68)322 91 96,
fax (68)322 91 84


Szkolenia Energetyczne

O NAS

Statut SDiPZGMiK

STATUT
„STOWARZYSZENIA DYREKTORÓW I PREZESÓW ZAKŁADÓW GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ I KOMUNALNEJ”


ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne

§ 1

Stowarzyszenie Dyrektorów i Prezesów Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej, zwane w dalszych postanowieniach statutu „STOWARZYSZENIEM”jest stowarzyszeniem zarejestrowanym i posiada osobowość prawną.


§ 2

  1. Terenem działania STOWARZYSZENIA jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej.
  2. Siedzibą władz STOWARZYSZENIA jest Zielona Góra.

§ 3

  1. STOWARZYSZENIE może nawiązywać współpracę z innymi organizacjami w kraju i zagranicą o tych samych i podobnych celach oraz zasadach i kierunkach działania.
  2. STOWARZYSZENIE może przystępować do związków i stowarzyszeń w kraju i zagranicą.
  3. O przystąpieniu do organizacji, o których mowa w ust. 1, bądź wystąpieniu z nich decyduje Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów.

§ 4

Zarząd STOWARZYSZENIA używa pieczęci podłużnej z napisem: "Stowarzyszenie Dyrektorów i Prezesów Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej i Komunalnej - Zarząd w Zielonej Górze".

ROZDZIAŁ II
Cele i środki działania STOWARZYSZENIA

§ 5

Celem STOWARZYSZENIA jest działanie na rzecz przepływu informacji o funkcjonowaniu zakładów branży mieszkaniowej i komunalnej, informacji naukowo-technicznej i ofertowej, promocji w zakresie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych, technicznych, technologicznych i finansowo-księgowych, podnoszenie kwalifikacji zawodowych członków STOWARZYSZENIA a ponadto stworzenia branżowej doradczo-opiniodawczej reprezentacji wobec władz administracyjnych, samorządowych oraz innych organizacji.


§ 6

STOWARZYSZENIE realizuje swoje cele poprzez:

  1. Cykliczne organizowanie spotkań informacyjno-szkoleniowych dla dyrektorów, prezesów, ich zastępców i głównych księgowych oraz innych osób zainteresowanych tematyką gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.
  2. Działalność wydawniczą biuletynu informacyjnego.
  3. Działalność promocyjną najlepszych rozwiązań organizacyjno-technicznych.
  4. Organizację wystaw i ekspozycji branżowych.
  5. Organizowanie sesji wyjazdowych na obiekty gospodarki mieszkaniowej i komunalnej.
  6. Organizowanie odpłatnie szkoleń, kursów, zjazdów, konferencji oraz innych form doskonalenia kwalifikacji i wymiany doświadczeń z innymi organizacjami.
  7. Ułatwianie członkom STOWARZYSZENIA dostępu do obowiązującego prawa, fachowej literatury i innych źródeł informacji oraz opiniowanie i inicjowanie uregulowań prawnych w zakresie nieruchomości.
  8. Podejmowanie przez członków STOWARZYSZENIA innych działań w zakresie realizacji celów STOWARZYSZENIA.

ROZDZIAŁ III
Członkowie STOWARZYSZENIA, ich prawa i obowiązki

§ 7

Członkami STOWARZYSZENIA są:

  1. Członkowie zwyczajni.
  2. Członkowie wspierający.

§ 8

  1. Członkiem zwyczajnym może być każdy dyrektor, prezes, ich zastępcy i główny księgowy jednostek gospodarczych, których przedmiotem działania jest gospodarka mieszkaniowa i komunalna oraz zarządzanie nieruchomościami.
  2. Za zgodą Zarządu członkiem STOWARZYSZENIA może zostać osoba pełniąca inną funkcję lub reprezentująca inną jednostkę tematycznie związaną jednak z zagadnieniami gospodarki mieszkaniowej i komunalnej.
  3. Członkiem wspierającym może być polska osoba fizyczna lub prawna, która pragnie wspierać działalność STOWARZYSZENIA poprzez zadeklarowanie stałej składki.

§ 9

  1. Członków zwyczajnych i wspierających przyjmuje Zarząd STOWARZYSZENIA na podstawie pisemnej deklaracji.
  2. Założyciele STOWARZYSZENIA stają się członkami zwyczajnymi z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o zarejestrowaniu STOWARZYSZENIA.

§ 10

  1. Członek zwyczajny ma prawo do:
    • czynnego i biernego wyboru do władz STOWARZYSZENIA,
    • udziału w działalności programowo-organizacyjnej i pomocy doradczej.
  2. Członek wspierający ma prawo do udziału w działalności programowo-organizacyjnej i pomocy doradczej.

§ 11

Członkowie zobowiązani są do:

  1. Przestrzegania statutu i uchwał władz STOWARZYSZENIA.
  2. Aktywnego udziału w realizacji celów statutowych STOWARZYSZENIA.
  3. Regularnego opłacania składek członkowskich i innych świadczeń obowiązujących w stowarzyszeniu.

§ 12

Członkostwo ustaje na skutek:

  1. Dobrowolnego wystąpienia członka, zgłoszonego pisemnie do Zarządu STOWARZYSZENIA.
  2. Wykreślenia z listy członków z powodu:
    • śmierci,
    • nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek przez okres ponad 4 miesięcy,
    • działania na szkodę STOWARZYSZENIA, rażącego naruszenia zasad statutowych, nieprzestrzegania postanowień, uchwał i regulaminów.
  3. Za datę ustania członkostwa uważa się:

    • W przypadku określonym w § 12 punkcie 1 - datę doręczenia pisma Zarządowi STOWARZYSZENIA.
    • W przypadku określonym w § 12 punkcie 2 - datę podjęcia uchwały przez Zarząd STOWARZYSZENIA
    • W przypadku śmierci członka STOWARZYSZENIA członkostwo ustaje z datą jego śmierci.

§ 13

  1. Zarząd STOWARZYSZENIA podejmuje decyzję o ustaniu członkostwa w formie uchwały.
  2. Od uchwały Zarządu STOWARZYSZENIA służy członkowi prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania.
  3. Zarząd zobowiązany jest do zawiadomienia członka o skreśleniu lub wykluczeniu, wskazując na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków, w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały lub orzeczenia.

ROZDZIAŁ IV
Struktura organizacyjna STOWARZYSZENIA

§ 14

  1. Władzami STOWARZYSZENIA są:
    • Walne Zebranie,
    • Zarząd,
    • Komisja Rewizyjna.
  2. Do władz STOWARZYSZENIA mogą być wybierani wyłącznie członkowie zwyczajni.

§ 15

  1. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata.
  2. Mandat członka władz wygasa przed upływem kadencji w razie:
    • ustania członkostwa,
    • zrzeczenia się mandatu.
  3. Uchwały władz zapadają w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy liczby członków uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie, w drugim terminie bez względu na ilość obecnych członków uprawnionych do głosowania, jeżeli postanowienia statutu nie stanowią inaczej. W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos Prezesa.
  4. Przy wyborach władz oraz przy głosowaniu nad wnioskiem o wykluczenie członka władz zarządza się tajne lub jawne głosowanie, w zależności od podjętej uchwały.

§ 16

  1. Najwyższą władzą jest Walne Zebranie.
  2. Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
    • uchwalenie statutu i jego zmian,
    • wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
    • uchwalenie regulaminu obrad Walnego Zebrania,
    • zatwierdzenie regulaminu działania Zarządu,
    • uchwalenie absolutorium Zarządowi,
    • podjęcie uchwały o rozwiązaniu STOWARZYSZENIA,
    • rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu oraz skarg na jego działalność,
    • określenie głównych kierunków działalności STOWARZYSZENIA,
    • ustalenie wysokości składki członkowskiej i zasad jej opłacania.

§ 17

  1. Walne Zebranie zwołuje Zarząd przynajmniej raz na 1 rok.
  2. Zarząd obowiązany jest zwołać Walne Zebranie:
    • w ciągu 2 miesięcy od zgłoszenia wniosku na piśmie lub drogą elektroniczną przez 25 % członków uprawnionych do głosowania,
    • na żądanie Komisji Rewizyjnej.
  3. O terminie i porządku obrad Zarząd zawiadamia członków na piśmie lub drogą elektroniczną co najmniej 7 dni naprzód.
  4. Posiedzenia Walnego Zebrania są protokołowane.
  5. Protokół podpisuje Przewodniczący Obrad i Protokolant.

§ 18

  1. Zarząd składa się z od 5 do 7 osób wybieranych na okres 3 lat przez Walne Zebranie.
  2. Zarząd wybiera ze swego grona Prezesa, dwóch Zastępców Prezesa, Sekretarza i Skarbnika oraz członków zarządu.
  3. W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz STOWARZYSZENIA (z wyłączeniem Prezesa Zarządu) w trakcie kadencji, skład osobowy tych władz jest uzupełniany przez ZARZĄD. Liczba dokooptowanych w ten sposób członków władz nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

§ 19

Do zakresu działania Zarządu należy:

  • kierowanie działalnością STOWARZYSZENIA oraz określenie szczególnych kierunków działania STOWARZYSZENIA,
  • realizacja uchwał Walnego Zebrania Członków STOWARZYSZENIA,
  • przyjmowanie członków oraz prowadzenie dokumentacji członkowskiej,
  • uchwalanie okresowych planów działalności programowej i finansowej (budżetu i preliminarzy),
  • prowadzenie dokumentacji STOWARZYSZENIA,
  • podejmowanie uchwał związanych członkostwem oraz z jego ustaniem członkostwa,
  • zwoływanie Walnych Zebrań Członków STOWARZYSZENIA,
  • reprezentowanie STOWARZYSZENIA na zewnątrz,
  • zawieranie porozumień bądź umów dotyczących realizacji statutowych zadań STOWARZYSZENIA,
  • sprawowanie zarządu nad majątkiem STOWARZYSZENIA,
  • uchwalanie regulaminu pracy zarządu,
  • powoływanie komisji, zespołów oraz określanie ich zadań,
  • składanie sprawozdań ze swej działalności na walnym zebraniu członków,
  • reprezentowanie STOWARZYSZENIA na zewnątrz.

§ 20

  1. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes.
  2. Tryb pracy Zarządu określa regulamin.
  3. Obsługę administracyjną Zarząd może zlecić innej osobie, także nie będącej członkiem stowarzyszenia.

§ 21

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontroli STOWARZYSZENIA.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków, w tym Przewodniczącego, Sekretarza i Członka.
  3. Komisja Rewizyjna może dokooptować do swego składu nowych członków na miejsce członków ustępujących w liczbie nie przekraczającej 1/3 ustalonego składu Komisji.
  4. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 3 lata.

§ 22

Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy:

  • kontrola całokształtu działalności STOWARZYSZENIA, a w szczególności gospodarki finansowej co najmniej raz do roku,
  • kontrola opłacania składek członkowskich,
  • składanie sprawozdań na Walnym Zebraniu wraz z oceną działalności i wnioskiem o udzielanie absolutorium ustępującymi Zarządowi STOWARZYSZENIA,
  • przedstawianiu Zarządowi wniosków w sprawie działalności STOWARZYSZENIA,
  • występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych kontroli i lustracji oraz z żądaniem wszelkich wyjaśnień w sprawach tego wymagających.
  • Prawo żądania zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków.

§ 23

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział, z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu.
  2. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą pełnić innych funkcji we władzach STOWARZYSZENIA.
  3. Komisja Rewizyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.


ROZDZIAŁ V
Fundusze i majątek STOWARZYSZENIA

§ 24

  1. Fundusze i majątek powstają:
    • ze składek członkowskich,
    • z darowizn, spadków, zapisów, dotacji,
    • z dochodów z majątku STOWARZYSZENIA,
    • wpływy z działalności statutowej.
  2. Dochód ma służyć tylko i wyłącznie do realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między członków.
  3. Majątek i fundusze zarządzane są przez Zarząd.
  4. Oświadczenia w sprawach majątkowych STOWARZYSZENIA składają: Prezes lub Zastępca Prezesa Zarządu oraz inny członek Zarządu
  5. Dla ważności innych pism i dokumentów wymagany jest podpis Prezesa lub Zastępcy Prezesa lub innego członka Zarządu.
  6. STOWARZYSZENIE prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. Środki pieniężne, niezależnie od źródeł ich pochodzenia, mogą być przechowywane wyłącznie na kontach STOWARZYSZENIA.

ROZDZIAŁ VI
Zmiana statutu STOWARZYSZENIA

§ 25

Zmiany statutu uchwala Walne Zebranie większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.

ROZDZIAŁ VII
Rozwiązanie STOWARZYSZENIA

§ 26

  1. Rozwiązanie STOWARZYSZENIA następuje na podstawie uchwały Walnego Zebrania podjętej większością 2/3 głosów, przy udziale co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
  2. Majątek zlikwidowanego STOWARZYSZENIA przeznacza się na cele określone w uchwale Walnego Zebrania.
  3. Likwidatorami są członkowie Zarządu.
  4. Koszty likwidacji pokrywa się z majątku STOWARZYSZENIA.


Statut przyjęto uchwałą 2/2005

dnia 20.01.2005 r.




wersja do drukuWSTECZ | GÓRA


Copyright© 2007 SDiP ZGMiK All Rights Reserved